Saturday, October 3, 2009

OBS TAGET MED EN ENKEL DIGITALKAMERA EJ MED
TV-KAMERA SOM JAG ANVÄNDE FÖR ÖPPNA KANALEN

Vindsnurror och hur organisera oss för miljön?

En timmes långt anförande om hemel av Johan Ehrenberg. Jag filmade för Öppna Kanalen- Presens TV / Åke A och mer lär komma där när jag får tid att klippa ihop det.

Annars var det mycket kring Köpenhamn och det klimatmöte som där skall äga rum i december. Det är alltså 2 månader kvar dit. Jag hamnade på ett möte för klimataktivism. De skriver på facebook:
- Klimax är en ny och snabbt växande rörelse av människor som tillsammans verkar för en snabb övergång till ett fossilfritt samhälle. Vi använder oss av direkt aktion mot källorna till koldioxidutsläpp.

Jag började filma men åkte ut från lokalen. Jag sätter upp ett varningstecken här. Är det inte okey att filma på ett öppet möte arrangerat av ABF så är det något som inte stämmer.

Arr: Klimax jättevarning. Det är alltså inte helt lätt att göra inslag för miljön numera. Det finns naturligtvis en anledning att både engagera sig och aktivera sig men inte bryta mot lagen.

Det gavs tips om följande sidor:


Och visst kämpa för miljön med gör inget olagligt.


No comments: