Thursday, May 17, 2012

Listy A Rufus Grey 2012 BAKGRUND TILL GUDS HÄMND


17 maj 2012 .., jobbat natt. Skickat boken som tar 2 månader att komma fram till Sverige (tryckfasen).
Boken kallade jag först Roman V eftersom det var min 5:e roman. Därefter ändrade jag titel till Rendez - Vous - vilket betyder mötesplats eller kärleksmöte. 

Den slutliga titeln blev Guds Hämnd (för att hedra Stieg Larsson) med under titel Rendez - Vous. Titeln har genomgått en rad förändringar genom de år jag sysslat med den. Jag har haft två korrekturläsare Ulf Diktonius, Göteborg och Maria Veneke, Österskär. 

Boken trycktes en gång med fel text och bildsättning. Romanen skickades med annat omslag.
kring 60 - 70 böcker gick ut. Om du finner en sådan felaktig bok gissar jag själv att den kan bli värd en hel del med tiden. 

Vänligen:
Listy A Rufus Grey - 2012 Hammerfest
Felaktiga tryckningen

Nuvarande och kommande tryckningsomslag:


Highway 66 nästa !!!



No comments: